5. mars 2007

Snørr og gørr

De siste månedene har jeg virkelig fått bruke mine egenskaper som sykepleier, både på jobben og hjemme. Siden første juledag har det gått nokså i ett med syke barn, vi har vel kanskje hatt 5 dager der alle har vært friske. Ellers har det vært feber, forkjølelse, influensa, lungebetennelse, øyebetennelse, hoste, snørr og gørr.

Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor store mengder snørr en søt, liten barnenese kan produsere. Her en dag var Erlend endelig feberfri, og vi dro ut i det fine været. Erlend prøver akebrettet for første gang, så nyser han - og resultatet ser dere her:


Samme dag var det begynt å renne litt fra øynene, og neste morgen var øynene helt gjenklistret av puss. Ringte til legen for å få øyedråper, men han var på ferie. Erlend virket bedre utover dagen, så jeg tenkte det ville gå over av seg selv.

Neste dag da han hadde hatt middagsluren sin, så han slik ut:

Så da var det bare å sette seg i bilen, og tilbringe ettermiddagen på legevakta...


Øyedråpene har heldigvis gjort underverker, så etter snart fire dagers behandling, har han fått tilbake sine nydelige, blå øyne. Nå venter vi bare på at feberen og hosten skal gi tapt for den unge herrens immunforsvar.


Og mens jeg venter på det, er jeg så utrolig takknemlig for at jeg har barn som er født friske, og som faktisk aldri har vært alvorlig syke. For visst er det slitsomt med syke barn, men vi vet jo at det bare er en periode, og at barna blir friske igjen.


Men kroppens evne til å produsere gørr er fascinerende!

6 kommentarer:

~RunE~ sa...

Et helt fantastisk snørr-på-jakka-bilde, Cecilie. Ja, småungers snørrproduksjon er en studie verd, helt unikt.

Håper hele hurven holder seg friske fremover, vet endel om at det er slitsomt med sykdom, og unger trives best uten dråper i øyne, rakettabletter i baken og høytrykkspyling i nesa.

God bedring.

Randi C. sa...

å lille fine faddergutten...
håper snart han er frisk igjen!!

gleder meg forresten til å se dere. er dere noe hjemme i påska??
jeg tipper jeg kommer hjem uka før, og blir litt over en uke frem til helligdagene.
dere står høyt høyt på lista over hvem jeg ønsker å henge masse sammen med:)

Cecilie sa...

Ja vi er hjemme, og er selvfølgelig klar for besøk. Jeg skal jobbe fra tirsdag til langfredag, men ikke hele døgnet:)

Gleder meg masse til å se deg!!

Og den fine faddergutten din har akkurat fått seg skikkelig tøff hockeysveis;) Mora er nemlig en vanvittig dyktig frisør...

Mari sa...

Stakkars liten!

m

Anonym sa...

Nå er det vel slutt på snørra og gørra?
På tide med en oppdatering Cecilie.
jeg savner deg her!

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.