13. juni 2007

Årets første bad!

I helga var jeg på leir på Havglimt sammen med Simon og Andreas. Egentlig skulle svigermor hatt med seg guttene på leiren, men hun ble syk. Så da måtte mor steppe inn som vikar.

Jeg har vært på Havglimt mange ganger før, men de fleste gangene har det vært i september eller oktober. Da har det vært nokså surt og kaldt. Men denne gangen var det noe annet; sol og helt vindstille. Det var nesten så det ble litt for mye av det gode til tider.

Men bading ble det! Jeg var sikker på at vannet var iskaldt, og var slett ikke særlig høy i hatten da jeg lovet Andreas å bli med og bade. Men jeg fikk meg en positiv overraskelse - vannet må ha holdt 18-20 grader, så det var faktisk deilig med en liten dukkert. Dessverre var det en del brennmaneter, så det ble ikke så mye svømming.

Men jeg tror det er en stund til det går an å bade her i Kirkekilen. Slik så det nemlig ut i forrige uke da brennmanetene hadde slektsstevne her, så det tar vel sin tid før det er mulig å stikke tåa i sjøen uten å brenne seg.

2 kommentarer:

Elisabeth :-) sa...

Dette så ikke pent ut! Akkurat nå frister ikke badelivet så mye uansett...

Så gøy at jeg vant!

Klem

anette sa...

Utrolig hvordan man kan føle at man bor i en totalt forskjellig annen verden.. men faktisk samtidig befinne seg i samme land.. Her har vi jevnt 5-6 grader i lufta, og kan vel trekke fra 3-4 grader i vannet! Digg med juni!:)