5. august 2007

Jepp, jeg klarte det!

I siste ordinære opptaksrunde klarte jeg det: Jeg kom inn på helsesøsterutdanningen! Så nå skal jeg tilbringe ca. 1 uke hver måned i Porsgrunn, der jeg skal lære å sette vaksiner og veie småbarn og prevensjonsveilede tenåringer og sikkert en haug med enda viktigere ting. Og om 2 år kan jeg kalle meg helsesøster (hvis jeg har bestått de nødvendige eksamenene).

Jeg er i grunnen ganske stolt - det var 170 søkere til 30 plasser, og jeg ble en av de heldige vinnerne:) Gjett om jubelen stod i taket! Da betyr det ingenting at jeg havnet langt baki leksa på helsesøsterutdanningen i Stavanger...

Jippi!!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer, gratulerer!!! Så flott Cecilie.
Helsesøstre er det stort underskudd på, særlig i skolevesenet. Men det er vel underskudd alle steder i helsevesenet?

Elisabeth :-) sa...

Gratulerer så masse! Helt sikkert vel fortjent. Så kan de bare gremme seg der borte i Stavanger hvis de finner ut hva de har gått glipp av :0)

~RunE~ sa...

Kjempemessig, Cecilie. Du kommer til å bli en glimrende helsesøster, det kan det ikke herske noen tvil om. Vil det si 1 uke "ferie" hver måned? Høres ikke dumt ut, sier en som ikke har jobbet skikkelig på mange, mange år. Hils mannen.

Cecilie sa...

Tusen takk til dere alle 3!

Dessverre er det nok underskudd overalt, både i helsevesenet og i skolevesenet. Skolehelsetjenesten må vel derfor være skikkelig i underskudd, eller er det slik at minus og minus blir pluss?

Universitetet i Stavanger kommer nok til å gremme seg i all evighet for at de ikke tok inn meg, men det skjønner de vel neppe før jeg har doktorgrad i helsesøsterkunnskap eller no sånt.

Jeg vet ikke helt om det blir en uke ferie hver måned, men det blir i alle fall annerledes. Og siden du, Rune, nå starter yrkeskarrieren som lærer, kan du se fram til mange, lange ferier;) Selv om du må regne med å jobbe skikkelig de ukene du jobber;)

Anonym sa...

Grattis!
Jeg kan gjerne se etter Hans for deg når du er utenbys... (som om du i utgangaspunktet er bys...)

Anonym sa...

Så braaaaaaaa! Gratulerer så masse! Men jeg håper at du stikker innom oss damene i strikkeklubben av og til!

anette sa...

Gratulerer bestis! Så utrolig gøy! Du kommer til å gjøre en knasende god jobb, det er helt sikkert!:) Veldig stas å se dere i sommer! TENK at vi fikk det til! Ikke værst:) Så får vi heller komme båtveien - mann og kone - neste sommer, når det lar seg gjøre å krysse Kvåsen mer enn en gang..:).. for da var dere i oslo.. lykke til som student! klem

Anonym sa...

Så fet. Grattis. Du har jo alltid vært smart du Cecilie, du skulle jo vært lege...

Cecilie sa...

Tusen takk alle sammmen. Dette var jo helt overveldende...;)

Kjetil, du er snill som vil passe Hans når jeg er bys (jeg er vel utenbys nå;))

Ingunn, jeg skal ikke svikte strikkeklubben, selv om jeg ikke kan klare det hver uke de neste to årene.

Anette: Det var utrolig bra å treffe deg igjen i sommer! Så gleder vi oss til dere kommer begge to neste sommer, og ikke minst så gleder jeg meg til Hellas-tur til våren;)

Anonmym: Jeg tror ikke jeg er smart nok til å bli lege, men takk for tilliten:)

Randi C. sa...

GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!!
Åh, dette blr bra, vett du:)
Helsesøster Cecilie...knall bra!

Når er det du begynner?
Vi må prates snart, min venn!