7. desember 2006

Transportservice A/S


I dag har jeg vært i transportbransjen.


Simon skulle til tannlegen i dag, og jeg var så heldig at svigers skulle passe Andreas og Erlend. Så første turen gikk fra Høvåg kl. 13.45 til Søm, for å levere Erlend og Andreas. På vei tilbake til Høvåg måtte jeg fylle bensin. Plukket opp Simon på SFO i Høvåghallen, dette tok sin tid, ettersom det akkurat var Simons tur til å spille Play Station da jeg kom. Sånn Eye toy spill med karate.


Så var det Høvåg-Lillesand , der Simon hadde tannlegetime klokka 15. Vi var der kl. 15.15... Prikkfrie tenner hadde han, så det var fort gjort heldigvis. Kl. 15.30 satt vi i bilen igjen, med kurs mot Søm. Der fikk vi med oss Andreas og Erlend, og kjørte tilbake til Høvåghallen, der Simon skulle på fotballtrening kl. 16.30. Vi rakk ikke hjemom for å skifte, så det ble fotballtrening med dongeribukser og stilongs under. Men Simon var like blid, han.


På vei hjem fra Høvåghallen, måtte jeg innom på vårt lokale "supermarked". Jeg trengte en stor plate melkesjokolade for jeg skal lage hjemmelaget is til julebord i morra. Men der var selvølgelig betalingsterminalen ute av drift, og jeg hadde bare 3 kroner i kontanter.


Så var vi hjemme i en drøy halvtime. Da fikk vi besøk av nabogutten og hans mor, han hadde kuttet seg i panna, og fikk stripset det av en dyktig sykepleier:)


Så var det å rigge oss ut i bilen igjen, kjøre tilbake til Høvåghallen, inn og hente Simon, ut i bilen igjen, få festet alle tre i setene i pøsregn og kjøre hjem igjen. Nå ser de barne-tv, vi skal spise pølser etterpå, så er det leggetid, og når far kommer hjem med bussen ca. kvart på åtte, må jeg hive meg i bilen igjen for å få kjøpt melkesjokolade. Og hvis ikke Hans har kontanter, så må jeg til Søm for å få det til.


Og dette er vel bare en liten forsmak på slik det skal bli når vi har tre store gutter som skal på ulike fritidsaktiviteter. Det er jo godt ha noe å se fram til:)


7 kommentarer:

Elisabeth :-) sa...

Det er travle tider! Trøst deg med at dette nok gjør deg til en ubegripelig god sjåfør, he he! Fikk du tak i sjokoladen?
Klem

Home And Away Crew sa...

Det begynner sakte å gå opp for meg hvordan mamma og pappa hadde det med fire store og mindre barn og 15 km til butikk og alle fritidsaktiviteter...

Randi C. sa...

puh....sier jeg bare..
puh;)

gleder meg til å se dere om noen ganske få uker!!

Cecilie sa...

Elisabeth: Ja jeg fikk tak i sjokoladen. Men det var i grunnen forgjeves, for simon fikk omgangssyke i natt, så julebordet gikk i vasken... Men jeg har jo hjemmelaget is i frysen, som vi kan kose oss med i jula;)

Lena rebekka: Så koselig at du er her! Stikker nok innom og kikker på din blogg senere:) Vi har jo bare tre barn, og bare 2 km til butikk (med høye priser og lite utvalg, vel å merke), og i hvert fall noen fritidsaktiviteter innen rekkevidde, så jeg skal nok ikke klage:)

Randi: Gjett 5 ganger hvem som gleder seg no vannvittig til å se deg!!! Hvis du gjetter Hans, cecilie, simon, andreas og erlend, så er det helt riktig!

anette sa...

Og jeg som synes det er travelt nok å bare være meg....

Cecilie sa...

Ja, det er ingen som har det så travelt som de som ikke har barn;)

Elisabeth :-) sa...

Jeg smaker gjerne på isen!

Klem