15. mai 2006

Nytt liv

Nå er det nye livet i gang! Og det er ikke våren jeg skriver om nå... Jeg har nemlig begynt et nytt liv. Det er ikke nytt og bedre, bare nytt... Men kanskje blir det bedre etterhvert?

Det som er nytt i livet mitt nå, er at det er slutt på cola og diggerier. Dere som kjenner meg, vet at dette har vært en viktig del av mitt kosthold de siste årene... Jeg er ekstremt glad i godterier og brus, samtidig som jeg er helt uten evne til å bli kvalm når jeg spiser for mye av det. Og det er en veldig uheldig kombinasjon. For å si det sånn, så merkes det på kroppen.

Så nå har det gått 2 uker uten så mye som en liten dråpe av det sorte gull. (To glass med Pepsi Max kommer absolutt ikke inn under denne kategorien!) Trening har det også blitt. Min nyinnkjøpte trimsykkel har vært til god hjelp - det er helt perfekt for sofagriser som meg. Da går det an å sitte og sykle foran tv'en i stedet for å kjøre av gårde i bilen til et eller annet treningssenter, der jeg føler meg helt bortkommen blant alle hippe treningsfolk med perfekt utstyr og veltrente kropper.

Forhåpentligvis vil i hvert fall kroppen min få det bedre etterhvert. Den har fått skremmende lite pleie de siste årene. Tre barnefødsler på fem år har bidratt til at jeg har litt andre ting å tenke på enn trening. Men siden jeg har tenkt at kroppen min skal holde noen år til, er det best å stelle litt bedre med den enn jeg har gjort til nå.

Jeg må innrømme: Jeg ler godt av meg selv! Dette nye livet er liksom ikke helt "meg". Men jeg blir kanskje vant til det etterhvert. Så kan det nok hende at 17. mai og to bryllupsfeiringer vil innebære noen små unntak fra dette nye livet mitt - men det må vel være lov?

5 kommentarer:

Mari sa...

Jeg heier på deg, Cecilie! Noen små unntak må til for at man skal klare å endre seg tror jeg! Jeg har begynt å sykle til jobb (Oslo-Høvik) og er veldig stolt av å få både trenign og spare penger i en smekk! Lykke til :)

m

Cecilie sa...

Takk Mari! Skjønner godt du er stolt som sykler til jobb! Jeg har tenkt på det mange ganger, men det blir stort sett med tanken... Så er det jo tanken som teller, da;) Men etter at vi flyttet til Høvåg, blir det litt for langt å sykle til jobb, i hvert fall i mitt tempo.

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

Anonym sa...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

Anonym sa...

Great site loved it alot, will come back and visit again.
»