23. mai 2006

Omsluttet av forbønn

De siste dagene har tankene mine vært hos Reidar. Vår kjære, kjære Reidar, som på lørdag var så uheldig å bli utsatt for en alvorlig ulykke på motorsykkel. Nå ligger han alvorlig skadet på Ullevål sykehus.

Reidar er en fantastisk mann. Jeg tror ikke jeg vet om noen som har så mange venner som han. Alle liker Reidar. Han har en utrolig evne til å omgås mennesker, og er like populær blant barna i Raba-koret som blant de gamle på Stømmetunet. Reidar betyr mye for mange, både på grunn av sine musikalske evner, og enda mer for sine store menneskelige kvaliteter.

Nå er vi mange som ber for Reidar. Han er omsluttet av forbønn. Jeg håper han kjenner det, at Jesus er nær hos ham, midt i alt som er vondt og skremmende. Jeg håper han får kraft og mot til å kjempe seg gjennom dette. Jeg håper at Reidar og hans nærmeste får trøst og oppmuntring i en vanskelig tid. Og jeg håper at han blir helt frisk, slik at han kan fortsette å leve det livet han ønsker.

Jesus sier: "Dersom to av dere her på jorden blir enige om å be om noe, hva det enn er, skal de få det av min Far i himmelen." Derfor kan jeg ikke la være å håpe og tro at Reidar skal bli helt frisk igjen.

4 kommentarer:

Randi C. sa...

Ja, vi ber og ber. takk for melding av dere. skjønte han hadde våkna!!!
Jeg gleder meg til å se reidar igjen. gleder meg skikkelig:)

Cecilie sa...

Ja han er våkna, det er jo helt fantastisk. Jubelen stod i taket her:)
I dag var han visst opptatt av om de husket å få tak i pianist til friluftsgudstjenesten på Nygård i morra:)
Vi fortsetter å be!!!

Randi C. sa...

var han?
han er storslagen!!
virkelig storslagen.

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»