8. mai 2006

Vår i Høvåg




Høvåg er et utrolig fint sted å bo. Og etter en lang og kald vinter, er det utrolig deilig når sola endelig kommer på å sende noen varmende solstråler til Høvåg. Men hvis man bor i Høvåg, og det er mai, godt og varmt ute, hva kan man da gjøre? Her er min formiddag:

Etter litt slossing med Andreas på morgenen (han er i aller høyeste grad i "vil-ikke-alderen"), tusler vi ned til barnehagen, hvor Simon og Andreas skal tilbringe dagen. Det vil si, de skal ikke være der hele dagen, det er turdag i dag...

Så rusler mor videre med Erlend i vogna. Turen går til Bliksund, det tar ca. 25-30 minutter fra barnehagen. Store deler av veien går jeg langs sjøen. Det er fjære, og det lukter sjø. Den tynne jakka må av, t-skjorte er absolutt nok, selv om det blåser ganske mye. Og det er bare 2 uker siden jeg la vekk dunjakka!

I Bliksund er det en offentlig brygge. Der står det en benk, og der setter jeg meg ned, ser utover sjøen og trekker sjølufta godt ned i lungene. Sitter der i noen minutter og nyter livet, før jeg vender nesa hjemover.

Vel hjemme henter jeg avisen, og setter meg ned i sola med avisen og litt kaldt vann, mens Erlend sover videre. Vel, det var i hvertfall planen...

Erlend vil nemlig slett ikke sove, han vil ha mat! Så da er det bare å komme seg inn og mate det stakkars barnet. Men nå skal han snart sove igjen - så gjett hvem som skal ut i sola igjen?

Vår i Høvåg - det er skikkelig snadder!

6 kommentarer:

Randi C. sa...

i oslo er det også vår, eller det er jo nesten sommer!!
jeg har ligget i nydelig park i dag, kikket litt i bok og litt på folk.
våren i oslo er deilig! nå må jeg snart få meg blomster og stæsj på balkongen også:)

~RunE~ sa...

..tror jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen, Høvåg er flott. Skjønner godt at du koser deg. Og Randi, hvis du trenger noen tips om tomater eller peppermynte, kjenner jeg en som er litt over middels interessert, og jeg setter deg gjerne i kontakt med vedkommende.

Mari sa...

Ah! Sørlandet! Jeg gleder meg til sommerferie og tur sørover!

m

Anonym sa...

Great site lots of usefull infomation here.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

Elisabeth :-) sa...

Dette så fortreffelig ut! Nå er det høst på Justvik, og vått og kaldt ute. Men Justvik er også deilig om våren...