22. november 2006

Statsråd på besøk



Simon har hatt besøk av kunnskapsministeren. Det var selvfølgelig ikke hjemme hos oss, men på Høvåg skole. Simon kom stolt hjem fra skolen i går og fortalte pappa om det flotte besøket:

"Vi har hatt besøk av Øystein Djupedal på skolen! Og han kjenner kongen veldig godt!"

Jeg var på jobb i går kveld, så jeg fikk ikke snakket med ham om det før på morgenen i dag. Jeg spurte: "Sa Øystein Djupedal noe til dere?"

"De spurte om Høvåg skole var verdens beste skole, åsså måtte vi rope "ja" det høyeste vi kunne. For han hørte litt dårlig, selv om han ikke hadde høreapparat"

8 kommentarer:

Elisabeth :-) sa...

Koselig med fint besøk! Bare litt dumt å bli tvunget til å si at du går på den beste skolen i verden...

Tror ikke bare det er hørselen til Djupedal som er klein. Selv om jeg i utgangspunktet er for SV, har jeg fått den mannen langt oppi halsen.

Tror jeg burde tatt et mattekurs med ham! For alle de ressursene han sier han har puttet inn i skolen, har så langt jeg kan se bare ført til kutt. Kanskje det er en ny form for abstrakt algebra?

Anonym sa...

Den mannen er ikke god! Dette begynner å lukte litt av den praksis man tidligere benyttet litt lenger øst, i land man ikke uten videre ønsket å sammenligne seg med. Hjernevasking??

Cecilie sa...

Det var jo egentlig bare meningen å fortelle en litt morsom historie om hva en seksåring sitter igjen med etter et statsrådbesøk. Men det er jo litt morsomt når kritikken mot kunnskapsministeren kommer fra familiens to sosialister;)

Elisabeth :-) sa...

Ja, sånn kan det gå! Det er ikke lett å være profet i eget land, har jeg hørt! (Ble det riktig?)

Men en "kunnskapsløs" kunnskapsminister er ikke bra selv om han er sosialist...

Randi C. sa...

hahahaha, jeg eeeeeelsker Simon!
Gleder meg sånn til å se dere i jula!
Det er jo ikke så lenge til....

takk til gode mannen din for hilsen også:)
gleder meg til gode dager på høvåg!
det er digg!

anette sa...

Og til jul vil jeg også få til en god dag - i allfall en kveld, i Høvåg!! Ingen tidsklemme eller punkterte dekk skal få hindre meg denne gang!!:) Gleder meg!:)

anette sa...

Det heter jo ikke PÅ Høvåg, Randi! Gjør det vel??

Cecilie sa...

Anette og Randi: Jeg gleder meg utrolig til å treffe dere i jula:)

Når det gjelder på og i Høvåg, så er det faktisk en viktig forskjell. Høvåg er ei bygd som i utstrekning er ganske stor, og alle som bor i denne bygda bor I Høvåg. Men hvis man skal svare på hvor i Høvåg man bor, kan noen svare på Vesterhus, andre i Kjøpmannsvik, noen på Indre Årsnes, noen i Skottevik osv. Og noen kan si: Jeg bor PÅ Høvåg. Da betyr det at man bor i "Høvåg sentrum" dvs. området i nærheten av kirka, banken og gamlehjemmet. Kjerkekilåsen, der vi bor, hører med til området som kommer inn under definisjonen PÅ Høvåg. Så dere har faktisk rett begge to:)